Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Διασκέδαση ή εθισμός; Εκτόνωση ή βία;
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: Σχολική και Κοινωνική Ζωή
ΤΑΞΗ: Α
ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ: Ηλεκτρονικά παιχνίδια: Διασκέδαση ή εθισμός ? Εκτόνωση ή βία
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ/ΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ/ΚΩΝ: Παραστατίδης Παναγιώτης ΠΕ20 Πληροφορική
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
A. ΣΚΟΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
Γενικός Σκοπός: Να αποκτήσουν οι μαθητές εμπεριστατωμένη άποψη για το είδος το ύφος και την επίδραση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στην ψυχοσύνθεση τους. Να μπορούν να διαχειρίζονται τα ηλεκτρονικά παιχνίδια προς όφελος της διασκέδασης τους, της αποκόμισης δεξιοτήτων, θέτοντας κατάλληλα όρια προκειμένου να μήν αποτελέσουν μέσο για τη διατάραξη της ψυχικής τους ισορροπίας αλλά και της απόσπασης της προσοχής τους.
Επιμέρους Στόχοι: Να μπορούν να διακρίνουν τα παιχνίδια που προβάλουν μόνο βία, να μπορούν να διαχειρίζονται το χρόνο ενασχόλησης τους με ηλεκτρονικά παιχνίδια Ερευνητικά ερωτήματα: 1. Τί είναι το παιχνίδι και ποιος ο σκοπός τους γενικότερα. 2.Γιατι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ελκυστικότερα απο τα διαζώσης. 3. Πόσες ώρες πρέπει να παίζει κάποιος ένα ηλ. παιχνίδι. 4. Πραγματικά περιστατικά εθισμού σε ηλεκτρονικά παιχνίδια. 5. Πραγματικά περιστατικά εκδήλωσης βιας λόγω της υπερβολικής ενασχόλησης με ηλεκτρονικά βίαια παιχνίδια. 6. Ανάπτυξη δεξιοτήτων με τη χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών.
Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Κριτήρια επιλογής του θέματος: Η ολοένα και περισσότερη ενασχόληση των εφήβων με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και η ταύτιση του παιχνιδιού με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή είναι ένα γεγονός που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς οι κίνδυνοι για την αποξένωση και την προβληματική συμπεριφορά τους είναι αρκετοί.
Συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα: Πληροφορική
Μαθησιακά οφέλη: Ενεργοποίηση της σκέψης, η δημιουργικότητα και η πρωτοβουλία των μαθητών μέσα από την άμεση και ενεργό εμπλοκή τους σε όλες τις φάσεις της Ερευνητικής Εργασίας
Συλλογικότητα και συνεργασία, δεδομένου ότι οι μαθητές στο πλαίσιο των Βιωματικών δράσεων συνεργάζονται κατά ομάδες για τη μελέτη των θεμάτων και την εκπόνηση κοινών εργασιών.
Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Πηγές: Βιβλιοθήκη – Διαδίκτυο
Ερωτηματολόγια σε μαθητές και καθηγητές.
Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ .
Να κατανοήσουν οτι το μέτρο στη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι κάτι περισσότερο από αυτονόητο.
Να ασχολο΄τται με ηλεκτρονικά παιχνίδια με τρόπο που να μην είναι εις βάρος των κοινωνικών τους σχέσεων και της παρέας τους.
Να αντιλαμβάνονται άμεσα πιθανούς κινδύνους που μπορεί να προκύψουν μέσα από τη χρήση τους.
Ε. ΠΟΡΟΙ -ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ – ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ.
Θα χρησιμοποιηθεί η βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και προβολέας, φύλλα ερευνών για το θέμα, ερωτηματολόγιο