Ενδεικτικά εργαλεία διερεύνησης των αξόνων και αποτίμησης των δράσεων

Ένας ακόμη οδηγός του ΙΕΠ για την αξιολόγηση της Σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, με εργαλεία διερεύνησης των αξόνων και αποτίμησης των δράσεων.

Η διαδικασία της Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου βασίζεται στην τεκμηριωμένη και αναστοχαστική διερεύνηση, αποτύπωση και αποτίμηση των υφιστάμενων χαρακτηριστικών και πρακτικών της σχολικής μονάδας. Στόχος της είναι η ανάδειξη των θετικών σημείων αλλά και ο προσδιορισμός των σημείων που χρήζουν βελτίωσης,
προκειμένου στο πλαίσιο του Συλλογικού Προγραμματισμού
να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν κατάλληλες δράσεις. Για τον σκοπό αυτό, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν ποικίλα μεθοδολογικά εργαλεία ανάλογα με τον άξονα τον οποίο διερευνούν ή τη δράση που επιθυμούν να αποτιμήσουν, λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιαιτερότητες της δικής τους σχολικής πραγματικότητας.

Ως ενδεικτικά εργαλεία διερεύνησης και αποτίμησης προτείνονται:

  • Το ερωτηματολόγιο
  • Η συνέντευξη
  • Οι ομάδες εστίασης
  • Η παρατήρηση
  • Η ανάλυση γραπτών τεκμηρίωνΑνάλυση περιεχομένου

Ως μεθοδολογική πρακτική ενίσχυσης της εγκυρότητας κατά τη χρήση των ερευνητικών εργαλείων προτείνεται η τριγωνοποίηση.

Δείτε το έγγραφο

Δείτε όλα τα άρθρα και τους οδηγούς στη σχετική κατηγορία άρθρων του ιστοτόπου μας.