82ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» για το σχολικό έτος 2021-2022

***Ενημέρωση: «Αλλαγή ημερομηνίας του 82ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά « Ο ΘΑΛΗΣ», για το σχολικό έτος 2021-2022».

Συγκεκριμένα… λόγω της συνεχιζόμενης υγειονομικής κρίσης και των ειδικών πρωτοκόλλων που διέπουν τη λειτουργία των σχολείων, ο ανωτέρω διαγωνισμός θα διεξαχθεί την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021,εντός σχολικού ωραρίου και συγκεκριμένα τις δυο τελευταίες ώρες, με την ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου και ενός μαθηματικού

Δείτε το έγγραφο

Δείτε τη νέα προκήρυξη του Διαγωνισμού


Σας ενημερώνουμε ότι ο 82ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά, «Ο ΘΑΛΗΣ», που διοργανώνει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.),  θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 9:00-12:00.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους/στις μαθητές/τριες των Β ́ και Γ ́ τάξεων των Γυμνασίων της χώρας, καθώς και όλων των τάξεων των Λυκείων της χώρας, οι οποίοι και θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέσω των σχολείων τους στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέχρι και την 1η Νοεμβρίου 2021.

Ο εν λόγω Διαγωνισμός διαρκεί 3 ώρες και απαρτίζεται από τέσσερα (4) θέματα πλήρους ανάπτυξης. Αναλυτικές οδηγίες για τον διαγωνισμό και τη διεξαγωγή του υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ε.Μ.Ε. και στέλνονται στα εξεταστικά κέντρα για να μοιραστούν στους μαθητές την ημέρα του διαγωνισμού.

Οι απαντήσεις των μαθητών/τριών από κάθε σχολική μονάδα-εξεταστικό κέντρο θα πρέπει να αποσταλούν στην Επιτροπή Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. στην Αθήνα ή στα κατά τόπους Παραρτήματά της (όπου αυτά υπάρχουν) για βαθμολόγηση. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα αποσταλούν στις τοπικές Νομαρχιακές Επιτροπές για βράβευση των μαθητών/τριών που θα διακριθούν. Στους μαθητές που θα διακριθούν θα δοθεί σχετική βεβαίωση διάκρισης. Η αξιολόγηση των γραπτών γίνεται από τα μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμών της Ε.Μ.Ε. και από τους κατά τόπους συνεργάτες της υπό την επίβλεψη της Επιτροπής Διαγωνισμών. Η αποτίμηση του διαγωνισμού γίνεται με βάση τη συμμετοχή των μαθητών.

Οι μαθητές/τριες, που θα διακριθούν στον διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», θα κληθούν να συμμετάσχουν στον επόμενο διαγωνισμό «Ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ», που θα διεξαχθεί στις 22 Ιανουαρίου 2022. Στη συνέχεια, οι διακριθέντες/θείσες στον «ΕΥΚΛΕΙΔΗ» θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό «Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» στις 26 Φεβρουαρίου 2022, προκειμένου να επιλεγεί μέσω του  Προκριματικού Διαγωνισμού η Εθνική ομάδα που θα λάβει μέρος στην 39η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα ( Μάιος 2022), στην 26η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Ιούνιος 2022) και στην 63η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα ( Ιούλιος 2022) και στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Κοριτσιών (Απρίλιος 2022).

Επισημαίνεται ότι η διεξαγωγή του εν λόγω Διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις εξής προϋποθέσεις:

  • η συμμετοχή μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών να είναι προαιρετική,
  • η προετοιμασία των μαθητών/τριών και η διενέργεια του διαγωνισμού να γίνει εκτός διδακτικού ωραρίου,
  • οι γονείς/κηδεμόνες να ενημερωθούν για τον σκοπό του διαγωνισμού και τις διαδικασίες του.
  • οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μεριμνήσουν για την έγκαιρη ενημέρωση των σχολείων της αρμοδιότητας τους σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό,
  • δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η βιντεοσκόπηση και η φωτογράφιση των μαθητών/τριών. Ο διαγωνισμός να διεξαχθεί με την απαραίτητη διακριτικότητα και να
    προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων/ουσών,
  • οι τυχόν μετακινήσεις μαθητών/τριών για τις ανάγκες των διαγωνισμών να γίνουν με την ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους,
  • η όλη διενέργεια του διαγωνισμού θα υλοποιηθεί με ευθύνη των διοργανωτών σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων των
    συμμετεχόντων/ουσών μαθητών/τριών,
  • να δημοσιοποιηθεί προς το ΙΕΠ ο απολογισμός από τη διενέργεια του διαγωνισμού.

Σημειώνεται ότι η μετακίνηση και η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στον εν λόγω μαθητικό διαγωνισμό θα γίνει χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο.

Επισημαίνεται, με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, ότι η υλοποίηση του προτεινόμενου εκπαιδευτικού σχεδιασμού ιεραρχείται ως δευτερεύουσας σημασίας, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων και στη μείωση της πιθανότητας να εκτεθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το μαθητικό δυναμικό των σχολείων σε επικίνδυνο ιικό φορτίο. Κατά συνέπεια, και ανεξάρτητα από τηνπαιδαγωγική ή επιστημονική καταλληλότητα και εγκυρότητα του κάθε εγχειρήματος, οι διευθύνσεις των σχολείων έχουν την τελική αρμοδιότητα αναφορικά με την εφαρμογή του σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της πολιτείας και των υγειονομικών οργάνων για την αντιμετώπισης της επιδημικής κρίσης.

Δείτε το σχετικό έγγραφο