Παιγνιώδης μάθηση! Προγραμματισμός στην Ώρα του Κώδικα!

Κάθε χρόνο τον μήνα Δεκέμβριο, εκατομμύρια μαθητές/τριες σε όλο τον κόσμο, συμμετέχουν στον εορτασμό της Εκπαιδευτικής Εβδομάδας της Επιστήμης Υπολογιστών, με την Ώρα του Κώδικα. Το σχολείο μας δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη γιορτή, δηλώσαμε λοιπόν συμμετοχή, και για μία διδακτική ώρα, αρκετοί μαθητές και μαθήτριες προσπάθησαν να επιλύσουν προβλήματα τα οποία προάγουν την υπολογιστική σκέψη.

Ο μεγάλος ζήλος των παιδιών, μας γέμισε χαρά και όπως τους υποσχεθήκαμε, επανερχόμαστε με αυτό το άρθρο για να τους προτείνουμε ακόμη περισσότερες δραστηριότητες με τις οποίες μπορούν να ασχοληθούν στον ελεύθερο χρόνο τους. Φυσικά οι δραστηριότητες δεν αφορούν μόνο μαθητές και μαθήτριες, αλλά και γονείς και εκπαιδευτικούς, που θα επιθυμούσαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στον προγραμματισμό, απλά παίζοντας…

1η Δραστηριότητα – Compute It.

Είναι η δραστηριότητα που κάναμε στο σχολικό εργαστήριο. Άνθρωποι και μηχανές αλλάζουμε ρόλους. Γινόμαστε ο υπολογιστής και προσπαθούμε να εκτελέσουμε τις εντολές που μας δίνονται. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να πατήσουμε με τη σωστή σειρά τα βελάκια (επάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά) στο πληκτρολόγιό μας. 60 δραστηριότητες, που διδάσκουν δομή ακολουθίας, επιλογής, επανάληψης, αλλά και τη χρήση και κλήση έτοιμων συναρτήσεων. Για να δοκιμάσετε κι εσείς, κλικ στην εικόνα που ακολουθεί:

Πραγματικά είχαμε εντυπωσιακές επιδόσεις. Οι περισσότεροι/ες μαθητές/τριες, στον λίγο χρόνο που διέθεταν, έφτασαν σε επίπεδο >40, κάποιοι από αυτούς >50, ενώ είχαμε και μαθήτρια που ολοκλήρωσε όλες (και τις 60) δραστηριότητες, γεγονός που μας έκανε ιδιαίτερα χαρούμενους!


2η Δραστηριότητα – Silent Teacher

Όπως υποδηλώνει και το όνομα, ο σιωπηλός δάσκαλος δε θα σας βοηθήσει με λόγια. Θα δοκιμάσετε να λύσετε τα προβλήματα και θα μάθετε από τα λάθη σας. Δεν θα προχωρήσει σε επόμενο επίπεδο αν δε βεβαιωθεί ότι το καταλάβατε. Πίσω από το παιχνίδι κρύβεται η δημοφιλής γλώσσα προγραμματισμού javascript:


3η Δραστηριότητα – Lightbot

Οδηγήστε το ρομποτάκι και ανάψτε τις λάμπες με πολύ απλές εντολές, όπως μετακίνηση μπροστά, περιστροφή κατά 90 μοίρες (αριστερά ή δεξιά), άλμα και άναμμα  μίας λάμπας. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα κλήσης δύο συναρτήσεων. Μια από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές για εκμάθηση βασικών αρχών προγραμματισμού, παίζοντας. Κλικ στην εικόνα και μεγιστοποίηση του παραθύρου για καλύτερη εμπειρία:


4η Δραστηριότητα – Blocky Games (της Google)

Παιχνίδια για τους προγραμματιστές του αύριο! Μια σειρά από δραστηριότητες για εκμάθηση προγραμματισμού, με τη χρήση πλακιδίων (blocks). Ξεκινά με πολύ απλές δραστηριότητες, και σιγά σιγά ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει. Και όταν λέμε ανεβαίνει…. εννοούμε πολύ! 😉


5η Δραστηριότητα – Rapid Router

Αρκετά καλοσχεδιασμένη πλατφόρμα με πάρα πολλά επίπεδα στα οποία οδηγείτε με εντολές ένα αυτοκίνητο. Τα πρώτα βήματα αρκετά εύκολα με τη χρήση πλακιδίων, αλλά ανεβαίνοντας επίπεδα, γίνεται αρκετά δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο. Να σημειώσουμε πως η εφαρμογή έχει ως στόχο να μεταβείτε σε γλώσσα Python, από το επίπεδο 80 και πάνω (το οποίο φυσικά και δε χρειάζεται να κάνετε)!


6η Δραστηριότητα

Επειδή το δυσκολέψαμε αρκετά με τις παραπάνω δραστηριότητες, και επειδή είμαστε σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα, δοκιμάστε το εργαστήριο Κώδικα του Santa Tracker της Google. Με τη χρήση πλακιδίων (blocks) και πολύ απλές εντολές, καθοδηγήστε τον Άι Βασίλη στα δώρα του:

Καλή επιτυχία σε όλες και όλους!!!